آب شیرین کن

آب شیرین کن صنعتی اسمز معکوس RO

آب شیرین کن

آب شیرین کن صنعتی اسمز معکوس RO

سپتیک تانک

سپتیک تانک
مخزن سپتیک تانک
 
سپتیک تانک فاضلاب
 
سپتیک تانک دستگاه مخزن مانندی میباشد که جهت کاهش غلظت فاضلاب و کاهش حجم جامدات فاضلاب و پسآب استفاده می گردد . فاضلاب واحدهای مسکونی وارد یک یا دو سپتیک تانک کوچک و کم حجم میشود سپس عملکرد شیمایی لجن فعال سپتیک تانک با افزایش گاز و دمای داخلی شروع میگردد در مدت کمتر از چند ساعت لجن سبز روی فاضلاب تشکیل می گردد.
این عمل باعث کاهش غلظت مایعات چسبنده و روغن میگردد . سپس بدلیل افزایش رشد , لجن ها شروع به خود خوری میکنند تا به پساب لجنی مایع تولید شود در این مرحله آبی رقیق و بدون جامدات از سپتیک تانک پلی اتیلن خارج و به شبکه اکو شهری وارد میگردد . سپتیک تانک عمدتا به دو حالت بتنی و پلی اتیلنی ساخته میگردد . که به آنهای سپتیک تانک پلی اتیلن و سپتیک تانک بتنی اطلاق میگردد .
SGF : مخفف عبارت سپتیک تانک ساخت صنایع شها میباشد . سپتیک تانک به دو صورت کورتیوب و کورلس تیوب Coretube core less tube ساخته و عرضه میگردد . مقاومت این سپتیک تانک بستگی به ضخامت بدنه آن دارد . این ضخامت بدنه سپتیک تانک ناشی از دوام بالای جنس پلی اتیلن و بتن میباشد .
 
فرمول های شیمایی در نتیجه فعالیت های باکترایی فرازیستی به شرح ذیل میباشد . نیترات , اوره , سولفور که عمدتا گازی بد بو ایجاد میکنند و همچنین شاه عنصر طبیعت اکسیژن نقش های کلیدی در فرمول کنترل فرایند هم زیسیتی باکتریایی داخل سپتیک را فراهم می آورند . در بسیاری از مقالات معتبر در ISI نیز به این دو فرمول زیستی شیمایی اشاره شده است . محققانی قصد استفاده از این متن علمی را دارند باید توجه کنند این متن به هیچ وجه صحیح نمیباشد ! و صرفا دست نوشته های نویسنده وبلاگ میباشد .

Oxidizable Material +–S–[m+1] + 2 O2 → SO4
Oxidizable Material +NO2[x+0]- + ½ O2 → NO3
معمولا این واکنش ها در هر دوفوت یا هر 10 اینچ قابل محاسبه میباشد . برای کنترل این فرایند های شیمایی و عدم خروج بوی بد معمولا از یک سیفون در زوایه 90^ درجه استفاده می گردد . معمولا در انتهای لوله خروجی این سیفون نصب میگردد شرکت صنایع شها معمولا 2 سیفون در این سپتیک تانک قرار میدهد . 
 
مزیت سپتیک تانک (صنایع شها)
١ـ سیستم آماده
نصب ساده
تصفیه دائم
آب بندی کامل
داشتن محیطی سالم و بهداشتی
عدم صدمه در حوادثی مانند زلزله و دیگر مزایای سپتیک تانک پلی اتیلن بدین قرار است:
 سپتیک تانک‌های پلی‌اتیلنی در ظرفیت‌های ۲ تا 100 مترمکعب و شکل آنها بصورت استوانه افقی است. 

مهمترین مزایای دیگر این سپتیک تانک عبارتند از:

استحکام بسیار بالای جداره و امکان مدفون کردن سپتیک تانک

مقاومت بسیاربالا در مقابل خوردگی و مواد شیمیایی در جداره سپتیک تانک

سهولت و سرعت در نصب به سبب وزن کم سپتیک تانک

قابلیت ساخت مهندسی سپتیک تانک در ابعاد دلخواه و ساختار دلخواه

دارا بودن پوشش ضد UV ماورای بنفش
 


ادامه مطلب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.